שר הדתות: "בענייני הלכה אני מחויב אך ורק למועצת החכמים"

    "ההתערבות של בג"צ בנהלים של מועצות היא בלתי סבירה. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, בקרוב יתכנסו ראשי המועצות הדתיות יחד עם צמרת המשרד, נלמד את כל הנתונים ונחליט מה עושים"
    ישראל פריי 2 Comment on שר הדתות: "בענייני הלכה אני מחויב אך ורק למועצת החכמים"

    שר הדתות מתייחס לראשונה ב'קול חי' למתווה הכותל ולבג"צ המקוואות: "עיצומו של ויכוח ציבורי גדול שיכול לפלג ולחלק את העם" • על הרפורמים: "מיעוט קטן שכל מהותו לפגוע בעם ישראל" • וגם: היזמה החדשה לקבלת קהל

    צילום: Hadas Parush/Flash 90.
    "ההתערבות של בג"צ בנהלים של מועצות היא בלתי סבירה. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, בקרוב יתכנסו ראשי המועצות הדתיות יחד עם צמרת המשרד, נלמד את כל הנתונים ונחליט מה עושים"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתווה הכותל שאישרה הממשלה, נתנה זריקת עידוד לארגוני הרפורמים שקצרו הצלחות נוספות בענייני מקוואות, אך לצד זה, הביאה להתעוררות של הנציגות החרדית שהתגייסו – באיחור מה – לסכל את הישגיהם.

    התייחסות ראשונה של שר הדתות דוד אזולאי – מי שאמור בסופו של תהליך לחתום על המתווה – ניתנה הערב ב"מהדורה המרכזית", שם נמנע מלהצהיר כי לא יחתום על המתווה, ורק הביע את הסתייגותו החריפה לצד הביטחון כי בעצה אחת עם גורמי המקצוע ועם מועצת החכמים – תמצא הדרך הישרה והנכונה.

    איך אתה מרגיש בימים אלו, כשעול כבד מונח על כתפיך, ולבטח אתה נתון ללחצים מכל עבר?

    "לא לוקח את הדברים בקלות. העול כבד, האחריות כבדה, לשנות סדרי בראשית בכותל. הרי המגמה היא לפגוע בקדוש ביותר לעם ישראל. יש נוהל וסדר שמקובל במקום שמאחד את כל עם ישראל. אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של ויכוח ציבורי גדול שיכול לפלג ולחלק את העם".

    "מועצת החכמים הוציאה קול קורא תמיכה במקבלי ההחלטות. שהביעו התנגדות למתווה הכותל ותוך כוונה לעשות הכל בכדי למנוע את זה. בדיוק בזה הרגע סיימתי ישיבה של שעתיים עם הצוות המשפטי של המשרד. זה לא פשוט בכלל, אני מתפלל יום יום שעה שעה שלא תצא תקלה תחת ידי".

    למרות שבתפקידו המיניסטריאלי מחויב אזולאי להחלטות ממשלה, מבקש הוא להבהיר כי: "הגעתי לתפקיד לא בזכות עצמי אלא בזכות מועצת החכמים. ברור שכשר אני מחויב להחלטות ממשלה, אבל כשמדובר בנושאים דתיים, אני מחויב למועצת החכמים. אתייעץ אתה ואפעל בהתאם".

    על פסיקת בג"צ שמחייבת את המועצות הדתיות לאפשר לרפורמים לטבול מבקוואות, אומר אזולאי: "מודה שעדיין לא נכנסתי לעבי הקורה. קודם כל אלמד את הנושא, ורק אח"כ אקבל החלטה", אך הביע תמיכה בהחלטתם שלא להישמע להחלטה. "ראשי המועצות דתיות אחראים על הפעלת המקוואות. לא יכול להיות שמכתיבים להם איך להתנהל בלי להתייעץ אתם".

    "ההתערבות של בג"צ בנהלים של מועצות היא בלתי סבירה. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, בקרוב יתכנסו ראשי המועצות הדתיות יחד עם צמרת המשרד, נלמד את כל הנתונים ונחליט מה עושים. גם להם יש אחריות על הציבור הרחב שמגיע באופן קבוע לטבול, וכעת בא ציבור אחר שגם הוא רוצה להשתמש במקוואות. אף אחד לא יודע אם זה חוקי או לא".

    הוא ביקש להשהות את ההצהרות הלוחמניות, ולהמתין ללמידת הסוגיות. "בא קודם כל נשמע מה יגידו מועצת החכמים. עברנו שלב אחד, יו"ר התנועה ואנכי הצבענו בדיון בממשלה נגד המתווה, ועל זה קיבלנו חיזוק מהמועצת. כעת אנחנו לקראת השלב השני".

    "ההחלטה לא קלה ופשוטה", סיים בנושא הכותל, "להכניס ממד חדש בכותל שאנחנו רגילים בו יש מקום לגברים ומקום לנשים, וכל עם ישראל מצא את מקומם עד שבא מיעוט קטן שכל מהותו לפגוע בעם ישראל ורוצים לשנות סדרי בראשית".

    בשידור נחשפה גם תכניתו של אזולאי, שלראשונה פותחת את דלתות לשכות שר בממשלה ישירות לאזרח. "אקבע יום אחד בלשכה או במקום אחר ובאותו יום אנשים יתאמו, ונשב עם צוות מקצועי ונאפשר לאזרח להציג את מה שמציק לו".

    "מאז שאני בתפקיד הנהגתי שהמועצות הדתיות לא באות אלינו אלא אנחנו יורדים אליהם, לשטח. המטרה להיות בקשר ישיר עם האזרח ועם ראשי המועצות הדתיות. כל מה שצריך הוא להרים טלפון ללשכה לבקש פגישה, שיגיד את הנושא בכדי שנהיה ערוכים לטיפול ושלא יצאו בידיים ריקות. יש בעיות שנפתרות בעצם הצגתן, את מה שנוכל לפתור במקום, נעשה זאת, ואת מה שלא – נפתור בהמשך".



    2 תגובות

    מיין תגובות